onsdag 6. oktober 2010

Romantisk teppe



Hos Kathrines Quilte Stue kjøptejeg en gang en pakke med 12 ulike fat quarter-biter i lyse blå-rosa, romantiske stoffer. De fleste av dem var vel såkalte Durham Quilt-stoffer, nydelig satt sammen til en pakke i kjent "Kathrines Quilte stue-stil". Det tok sin tid... har jo mange prosjekter på gang, jeg som andre quilte- og håndarbeidsinteresserte... Omsider ble stoffene kuttet og sydd sammen etter et mønster i boken Sewn in time - Fun & fast fat quarter quilt in four sizes.


Teppet er aldeles nydelig frihånds maskinquiltet av min quiltevenninne Berit . jeg ble veeeldig fornøyd med quiltinga. Jeg har mange timers øving før jeg kommer på hennes nivå. Får kose meg med håndquiltinga så lenge.

Quiltehilsen fra Hege

2 kommentarer:

  1. En ting å si NYDELIG due er flink
    ha en fin kveld
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Noe så delikat og lekkert e det lenge siden eg har sett :)
    NYDELIG
    klem og god helg, hk

    SvarSlett