søndag 7. februar 2010

Gamle, gode quilter, og noe nytt på gang

Fikk lyst til å vise dere en løper jeg sydde for 10 år siden og som jeg fremdeles er like glad i. Blokken heter "Farmers daughter" og er en klassisk amerikansk sampler-blokk. Jeg syns denne blokka er utrolig fin. Mønsteret fant jeg i en bok fra Country Threads, utgitt i 1996. Toppen er sydd på maskin og deretter håndquiltet. Løperen ga jeg i gave til min mor, med et sterkt hint om den kunne være på hytta. Hun tok tok hintet, og den ligger ofte på spisebordet. Vi var der i helga, og da tenkte jeg at det kunne være artig å vise noe gammelt også og tok dette bildet.

Jeg har lenge hatt lyst til å sy et teppe med åttebladsroser sydd av reprostoffer. Da den nye boken fra Trine Bakke dumper ned i postkassen før helga ble jeg kjempeinsiprert, fikk lyst til å prøve "alt", nesten. Da var det frem med kurvene med reprostoffer og begynne å sette sammen farger. Bestandig like vanskelig syns jeg. Så i helga fikk jeg prøvd meg litt på håndsøm over papirmaler. Jeg var så ivrig at jeg nesten ikke kom meg ut på ski... rakk ikke å få blokken helt ferdig, men her er en liten titt; Kanskje blir det et sengeteppe til hytta, hvem vet?

2 kommentarer:

Hege LH sa...

Koselig å se igjen denne! Den boka bare må jeg ha... ;-) Og lykke til med stjernene! :-)

Sølvis blog sa...

Jeg har nettopp henta hjem min "Bondedatter" fra syskrinet, så den henger på veggen her nå. med masse håndquilting på. Ja det var den gang det....