søndag 8. januar 2012

Håndquilting og papirsøm




I mellomjula tok jeg fram teppet "Nesten som i gamle dager" og har nå quiltet ferdig i alle blokkene og alle side- og hjørnetrekantene. Det neste blir å quilte border i mellomverket og ytterborden. En stor takk til Hanne-Kristine for mønster til quiltinga på side- og hjørnetrekantene :-). Jeg har en bord jeg tror jeg vil bruke til mellomverket, men har ingen som passer til den brede ytterborden. Siw hos Quiltegården venter å få inn quiltemaler i butikken snart, så jeg håper å finne noen som passer da.
Et nærbilde av quiltinga. (Vet ikke hvorfor dette bildet ble på høykant...)

Fra baksiden ser man nesten quiltinga bedre...


og mens juleputer og annen julepynt ryddes vekk...




taes et mere sommerlig prosjekt frem,,,.




Stoffpakken kjøpt hos Kathrines quiltestue i høst. Papirmalene er fra Sue Dailey.



Ha en fin quilteuke alle sammen.



Quiltehilsen fra Hege

2 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Hei, dette blir virkelig vakkert.
Gleder meg til neste mandag. Blir gøy å starte opp denne gruppa vår:o)

Litamora's Quilt & Design sa...

Gleder meg til å se teppet ditt ferdig! (Jeg har forresten mine blokker fra kurset enda liggende her et sted...)
Teppet blir så pent når det er håndquiltet! Og du gjør en flotters jobb!
Hva heter teppet du skal bruke blomstene til? Det ser nydelig og delikat ut iallefall :o)